Sabtu, 15 Oktober 2011

MENGENAL PENYAKIT ULURAN

Penyakit uluran atau angin yang berlebihan mungkin akan menyerang seseorang yang bertabiat suka makan atau minum bahan-bahan yang dianggap sejuk, ini menyebabkan angin berlebihan di dalam perut.
KAEDAH PENGUBATAN SECARA AKUPUNKTUR

Angin yang masuk ke dalam tubuh seseorang pada kebiasaannya diserap semula di dalam usus akibat pergerakan bahan-bahan makanan di dalam usus yang terlalu cepat. Angin yang berlebihan inilah yang menyebabkan seseorang itu mengalami sakit perut memulas, sakit mencucuk bahagian pinggang, pening kepala dan sebagainya.

SAKIT ULURAN kebiasaannya terbahagi kepada empat jenis iaitu:

ULURAN ANGIN - Sakit ini sering dialami oleh kebanyakan kaum lelaki. Ianya berpunca daripada angin berlebihan dalam usus. Angin ini akan naik ke bahagian kepala melalui belikat menyebabkan seseorang itu mengalami sakit kepala.

Sekiranya sakit ini tidak dikawal dan dibiarkan berpanjangan, ia boleh menyebabkan seseorang itu mengidap sakit darah tinggi. Selain daripada itu angin sesat juga akan mengisi ruang-ruang kosong di bahagian sendi, ini boleh menyebabkan sakit bengkak sendi.

ULURAN URAT - Sakit ini boleh menyebabkan urat bersimpul dan dikatakan boleh menyebabkan seseorang itu mengalami kekejangan urat. Sakit uluran urat juga boleh menyebabkan lemah syahwat.

ULURAN LENDIR - Sakit ini adalah berpunca akibat amalan pemakanan yang tidak teratur menyebabkan pembentukan lendir dan lemak berhimpun di buah pinggang. Jika sakit ini tidak dikawal, ia boleh menyebabkan seseorang itu mengidap sakit buah pinggang.

ULURAN DARAH - Sakit ini juga dikenali sebagai sakit darah panas. Sakit ini boleh menyerang jika seseorang itu terlalu banyak berfikir. Adalah dipercayai darah panas akan naik ke kepala, menyebabkan seseorang itu mengalami pening kepala.

Di antara tanda-tanda umum orang itu mengidap sakit uluran adalah seperti :

- Muka pucat, lesu dan kurang bertenaga.
- Tapak kaki menjadi sejuk tanpa mengira waktu samada siang atau malam.
- Sering mengalami sakit kepala.
- Kerap buang air kecil.
- Kebas kaki dan tangan.
- Sembelit.
- Perut memulas serta mencucuk dibahagian pinggang apabila memakan makanan dan meminum minuman yang sejuk.

Kebiasaannya kaedah rawatan utama yang digunakan oleh orang-orang melayu untuk merawat sakit sebegini adalah dengan cara mengurut.

Bagi kaum lelaki yang ingin berurut , saya menyediakan Perkhidmatan Urut Tradisional Melayu , untuk urut seluruh badan , urut persediaan berkahwin , urut pulih tenaga batin , Urutan Perubatan untuk masalah seperti sakit kepala / migrain , sakit pinggang , sakit lutut , bisa-bisa atau lenguh-lenguh badan , stroke / lumpuh dan lain-lain masalah.

Sila hubungi saya di talian 013-3239822 untuk Temujanji Urut.SOURCE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan sedikit komen anda sebelum keluar dan senang-senang berkunjung lah lagi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Blogobo.com